woensdag 6 januari 2016

Dipdagen

Volgens mijn 'map' zeg maar de gebruiksaanwijzing bij borstkanker, gevuld met allerlei informatie die je eigenlijk niet wil weten, zit ik nu in mijn 'dipdagen'. Emotioneel niet hoor, maar qua weerstand dus.
Want wat de chemo doet, is gezellig al je sneldelende celletjes om zeep helpen. Tumorcellen dus, maar ook al het andere dat er voor zorgt dat je lichaam goed functioneert. Witte bloedlichaampjes bijvoorbeeld, die er voor zorgen dat je niet door ieder rondvliegend virusje, of rondlopende bacterie wordt geveld. Het is op dit moment nogal leeg in mijn beenmerg, plek zat voor nieuwe aanwas, en dat is dan ook precies de bedoeling van de injectie die ik mezelf moest geven. Maar goed, dat kost dus tijd, en op dit moment is mijn weerstand dus op zijn laagst. 

Volgens mijn 'map' doe ik er goed aan om plekken waar veel mensen bij elkaar komen te mijden. Er volgt een opsomming van voetbalstadia ( ik hou niet van voetbal, check) winkels (gelukkig bestaat er iets als online winkelen, hoor ik daar de postbode? Check) openbaarvervoer (hebben we hier niet, check) en kerken (gezien de huidige secularisatie in Nederland is dat wellicht juist een heel veilige plek). Maar goed, ik moet dus opletten. En dat doe ik dan ook maar braaf, want heb op het moment al genoeg problemen met mijn gezondheid.

Voor de rest gaat het eigenlijk best aardig. Ik heb best weer wat energie, vraag alleen niet hoe lang het duurt, te kort. En heb voor de rest weinig andere klachten. De komende periode ga ik gebruiken om te zorgen dat ik sterk genoeg ben om de volgende ronde chemo aan te gaan. En die staat gepland op 14 januari.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten